کشور های خوشمزه ی دنیا
نوشته شده توسط : triptravel

 

از راه های آشنا شدن با  آداب و رسوم و مردم  یک کشور می تواند شناخت ذائقه ی آنها باشد. اینکه برای آماده سازی و طبخ غذا از چه موادی استفاده کرده و اینکه چگونه  آنها را با هم ترکیب می کنند تا غذایی خوش طعم و باب میلشان تهیه نماید. در این مقاله با هم سری به 5 کشور دنیا می زنیم تا غذاهای خوشمزه و معروف آنها را با هم بشناسیم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

 

 

ایتالیا

 

در اکثر دنیا  با شنیدن اسم پیتزا و پاستا به یاد ایتالیا می افتند. چرا که این غذاهای خوش طعم  ابتدا در این کشور ابداع شد و با استقبال بی نظیری از مردم ذر سرار دنیا رو به رو گردید. یکی از دلایلی که بر خوش طعم بودن این غذا ها می افزاید وجود پنیر میباشد که  طعم لذیذی به غذا می بخشد. پنیر در غذاهای ایتالیایی در جایگاه ویژه ای قرر دارد. در ادامه در پی گسترش پیتزا و پاستا در کشور های دیگر، این غذاها طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرد.امروزه این غذا ها در اکثر رستورانهای دنیا طبخ میشود و همگی سعی بر این دارند تا آن را متناسب با ذائقه ی مردم آن کشور تهیه نمایند.

 

 

 

هندوستان

 

غذاهای هندی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است اما نکته ثابت آن کاربرد زیاد آنها از فلفل و چاشنی های تند در غذاهایشان است. شما به هر نقطه ای از هند که بروید نام غذاهای مختلفی را میشنوید که به راستی طعم هر یک از آنها بسیار با یکدیگر متفاوت است و این به این معناست که باید آماده ی چشیدن طعم های  جدید باشید. مثلا با سفر به گوا شما می توانید معطرترین و خوش طعم ترین غذاهای دریایی به سبک هندی را امتحان کرده و لذت ببرید. درحالت کلی اگر طرفدار غذاهی تند هستید سفر به هندوستان برای شما گزینه ی بسیار خوبی می باشد.

 

 

 

چین

 

همانطور که میدانید  کشور چین تاریخ و تمدن بسیارغنی ایی دارد و همین امر یکی از دلایل وجود این همه تنوع  و قدمت در غذاهای چینی میباشد. آشپزی چینی با پیشینه دور و دراز و ویژگی های منحصر به فردی که دارد بخشی مهم از فرهنگ چینی محسوب می شود. غذاهای سنتی چینی بیش از هر چیز به خاطر رنگ، عطر، طعم و ظاهر زیبایی که دارند مشهور هستند و طرفداران زیادی هم در دنیا پیدا کرده اند. اما غذاهای چینی از گذشته تا کنون تغییر بسیار زیادی نکرده است و یکی از عادت های  غذایی اکثریت آنها خام خواری می باشد. از معروف ترین غذاهای چینی میتوان به سوشی اشاره کرد که خود بسیار متنوع بوده و در سراسر دنیا طرفدار های مخصوص به خود را دارد.

 

 

 

ترکیه

 

از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ما قرار دارد از لحاظ فرهنگی بسیار به ما شباهت می باشد، به همین دلیل در سفر به ترکیه از نظر خورد و خوراک و غذا هیچ نگرانی ای نخواهید داشت و اکثر غذاهای ترکیه از نظر ما ایرانی ها خوشمزه و لذیذ به نظر می آید.در ترکیه هم همانند کشورما تنوع غذایی بسیاری وجود دارد و هر شهر غذای مخصوص به خود را دارد. آنها در پختن انواع  غذاهای گوشتی مهارت بسیاری دارند اما روش طبخ مخصوص به خود را دارند که کمی با ما متفاوت است.مثلا آنها گوشت را در سیخ های عمودی و بزرگ کباب میکنند که نام این غذا به کباب ترکی معروف است که یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکیه است و این نوع کباب را هم به صورت ساندویچ و هم به صورت پرسی سرو می کنند. اسکندر کباب و علی نازیک از دیگر غذاهایشان است که شهرت جهانی داشته و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

 

 

اسپانیا

 

 

 

در سفر به اسپانیا و به هنگام سرو غذاهای اسپانیایی شما میتوانید شاهد دنیایی از رنگ ها و طعم ها در میز غذایتان باشید. اسپانیایی ها در دنیا به به رنگارنگ بودن و تزِیئنات ویژه ی غذاهایشان معروف هستند از همین رو طبخ غذاهای اسپانیایی همانند غذاهای ایرانی زحمت فراوانی دارد  که در نهایت طعم خوشمزه ی آنها زحمتش را جبران میکند. درواقع  قلب آشپزی اسپانیایی در شکل روستایی و طبیعت وطنی خود باقی مانده که این موضوع میراث زمانی است که اسپانیایی های تحت فشار مجبور بودند برای تامین معاش روی زمین سخت کار کنند و به همین دلیل صرف زمان زیاد و زحمت فراوانی که برای غذاهایشان میکشند همانند عادتی از گذشته تا به امروز ادامه داشته است. از معروف ترین غذاهای اسپانیایی میتوان به پاتاتاس براوس اشاره کرد که در سراسر اروپا بسیار معروف می باشد.

 

 

 

کشور های خوشمزه ی دنیا

 

 

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: